کاوش چکاوک

زیرسیستم جامع مدیریت سفارش‌ها، تأمین و فروش منابع

ابعاد ماهیتی چکاوک

  بُعد اول: سفارش خرید یک مدرک جدید (مکمل کاوش پروانه)

در این بخش وقتی کاربر کتابخانه دنبال مدرکی باشد و آن را در کتابخانه پیدا نکند می‌تواند سفارش خرید یک مدرک را برای اضافه شدن به مدرک موجود در کتابخانه به مسئول بخش سفارشات ارائه نماید.

    بُعد دوم: سفارش خرید یک نسخه جدید از مدرک موجود در کتابخانه (مکمل کاوش پرستو)

در این بخش کاربر کتابخانه به دنبال مدرکی باشد و آن مدرک در کتابخانه موجود باشد ولی به دلیل محدود بودن تعداد نسخ هر بار در امانت فرد باشد، می‌تواند درخواست خرید یک نسخه دیگر از مدرک موجود در کتابخانه را بدهد.

    بُعد سوم: سفارش خرید یک نسخه مدرکی مشخص برای خود کاربر (مکمل کاوش قاصدک)

در این بخش از نرم‌افزار چکاوک کاربر می‌تواند مدرکی را که نیاز دارد اعلام نماید تا مسئول بخش سفارش‌ها نسبت به خرید این مدرک برای کاربر اقدام نماید. توضیح اینکه این مدرک در کتابخانه موجود باشد یا نباشد کاربر می‌تواند درخواست خرید را ارسال نماید.


امکانات کاربری

    امکان استفاده از نرم‌افزار بر روی انواع دستگاه‌ها (کامپیوتر شخصی، کامپیوتر قابل حمل، موبایل و تبلت و ...)

    امکان فراخوانی اطلاعات کامل مدارک از منابع مختلف مثل کتابخانه ملی، کتابخانه کنگره آمریکا و ...

    امکان انجام کلیه عملیات به صورت غیرحضوری از ثبت تا دریافت مدرک

    امکان متصل شدن به درگاه الکترونیکی بانک جهت انجام کلیه تراکنش‌های مالی

    امکان ارتباط با مسئول بخش سفارش‌ها

    کاربری آسان و قابل فهم برای کاربران غیرکتابدار

    خرید هدفمند منابع برای کتابخانه

    امکان اتصال به سیستم پیامک Mail Service

    امکان درآمدزایی برای کتابخانه یا مرکز اسناد

    ارائه خدمت به صورت شبانه‌روزی

    امکان سفارش کل بخشی از مدرک

    امکان سفارش مدرک با استفاده از کلیدهای میانبر در سیستم‌های دیگر

    امکان تعیین سطوح دسترسی برای کاربران مختلف

    سیستم درخواست برخط

    سیستم چندوجهی جهت ارائه خدمات بیشتر و امکانات ارزشمند دیگر ...